Putine tipuri de business pot profita mai bine de SEO decat site-urile eCommerce care permit tranzactii directe de la clienti. Nu doar ca iti poti securiza mai mult trafic Web (si deci sanse mai mari pentru a vinde), dar poti chiar optimiza anumite pagini de produse pentru a canaliza trafic catre cele mai profitabile pagini.
Insa SEO, si eCommerce-ul in general, evolueaza constant. Noi tehnologii, noi metrice si noi practici apar tot timpul, si cei mai buni webmasteri eCommerce le folosesc imediat, pentru a ramane in fata. Mai jos, o lista a celor mai importante tendinte SEO din industria eCommerce, pe care ar trebui sa le folosesti.
1. SEO „out of the box”, mai bun ca niciodata
Tehnologiile SEO se dezvolta la fel de rapid ca motoarele de cautare care le-au inspirat. Ce se intelege prin „tehnologie SEO”? Aplicatii terte, widget-uri si instrumente pe care webmasterii le folosesc pentru a optimiza site-urile si a imbunatati rezultatele – cu implementare manuala minima.
Unele plugin-uri isi fac treaba excelent, cum ar fi Yoast SEO.
Desi acest fel de produse sunt tentante si chiar utile, inca nu exista o solutie care sa stabileasca automat tot continutul necesar pentru un SEO foarte bun. Tot omul va trebui sa customizeze lucruri precum tag-uri, navigare si asa mai departe.
2. Continutul este crucial
Pana de curand, paginile de produs de pe paginile eCommerce includeau foarte putin text – titlu, scurta descriere, cateva fotografii si cateva review-uri, eventual. In ultima perioada insa, motoarele de cautare au inceput sa favorizeze continutul mai lung, mai detaliat si intr-un stil mai interactiv.
De asemenea, din ce in ce mai multe site-uri recurg la un blog.
3. „Sharability” este cheia
Social media nu mai poate fi ignorata, de ani buni, insa chiar si asa creste constant in importanta. Intr-un studiu recent, 52% dintre respondenti spun ca vad un ROI pozitiv din marketing-ul pe social media, in timp ce 65% cred ca acest canal va deveni din ce in ce mai important in urmatorii cinci ani. Si mai notabil, 96% dintre respondenti spun ca planuiesc sa creasca bugetul sau cel putin sa il pastreze la acelasi nivel, pentru social media.
Pe langa Facebook, si in Romania Instagram si SnapChat incep sa prinda din ce in ce mai bine, mai ales in randul tinerei generatii. O modalitate buna de a fi vizibil este sa incurajezi sharing-ul social de-a lungul procesului de shopping si la checkout. Spune-le sa impartaseasca ceea ce au cumparat, sa comenteze, sa scrie review-uri.
4. Continutul video
Pe masura ce mobile device-urile castiga teren, retelele din Romania fiind unele dintre cele mai performante din lume, continutul video castiga teren din ce in ce mai mult. Utilizatorii cer din ce in ce mai mult continut video. Acesta are, de asemenea, si mai multe sanse sa devina viral.
De fapt, daca nu folosesti inca video pe site si pe blog-ul companiei, esti deja in urma. Asa ca apuca-te!
5. Optimizarea mobila, absolut cruciala
WALL-STREET.ro a avertizat de peste doi ani business-urile online de faptul ca este crucial ca site-urile sa fie optimizate mobile. Practic, daca magazinul tau online nu este responsive, Google (aproape) te ignora.
Mai mult, optimizarea mobile te asigura ca ofera clientilor cel mai bun continut posibil si functionalitati necesare pentru a achizitiona de pe terminalele mobile. Optimizarea mobila incepe din ce in ce mai mult sa includa si optimizarea aplicatiilor, pe care Google o favorizeaza. Deci, curand, platformele de eCommerce vor trebui sa isi dezvolte propriile aplicatii pentru a supravietui, in termen de vizibilitate.
6. Cautare vocala
Acum cativa ani in urma, asistentii digitali pareau aproape inutili, doar jucarii amuzante. Acum insa, din ce in ce mai multi oameni se bazeaza pe cautare vocala si fiecare companie majora pare sa aiba propriul asistent digital capabil de lucruri extraordinare – Siri, Alexa, Cortana si Google Now.
Marketerii din anumite companii de eCommerce incearca sa capitalizeze pe marginea acestei tendinte, oferind posibilitatea de cautari in site prin voce, optimizare vocala pentru anumite propozitii pe care asistentii virtuali le pot intelege.
7. Rezultatele locale devin mai importante
SEO-ul local s-a modificat in ultimii ani si este posibil ca noile tehnologii (precum cele wearable) sa creasca in importanta rezultatelor locale si mai mult.
Companiile de eCommerce nu se gandesc deseori la o strategie locala, avand in vedere ca opereaza la nivel national si deci vor sa atraga audienta din ce in ce mai larga. A avea insa o strategie locala are beneficiile sale, jucatorii putandu-se astfel diferentia de concurenta, targetand comunitati mai mici si, deseori, mai relevante.
Asigura-te ca urmaresti aceste sapte tendinte si ca iti aliniezi business-ul la ele, pentru a ramane relevant intr-o era din ce in ce mai moderna. Evident, acestea nu sunt singurele tendinte din piata si este greu sa prezici ce urmeaza, asa ca asigura-te ca iti tii campaniile flexibile si ca urmaresti presa de specialitate.
Sursa: Wall-Street.ro