Fie ca e folosit ca un generator de leaduri, fie ca un instrument de customer service, majoritatea detinatorilor de business-uri folosesc Social Media in strategia lor de marketing. Desi mai bine de 92% dintre ei considera Social Media ca fiind parte importanta din business-ul lor, unele dintre masurile pe care le luam pot dauna brandului.
Iata care sunt cele mai importante 9 greseli pe care se poate sa nu stii ca le faci pe Social Media:
1. Postezi aceleasi articole iar si iar
Poate cea mai buna strategie ar fi sa postezi doar noutatile astfel incat sa mentii interesul audientei tale. Aici gasesti 50 de idei care te ajuta sa inveti cum te conectezi mai bine cu followerii tai.
2. Nu reusesti sa convingi folowerii sa iti lase adresa de mail
Pentru ca detinerea unei liste de emailuri este unul dintre cele mai importante tool-uri de marketing pentru orice business, cea mai buna varianta ar fi sa gasesti o modalitate prin care sa ii convingi sa iti ofere si adresa de email, mai ales ca deja stii ca sunt interesati de contentul tau. O solutie ar fi sa le oferi ceva gratis (in functie de profilul business-ului tau) in schimbul adresei de email.
3. Nu raspunzi comentariilor sau intrebarilor
Postarile reprezinta doar o parte din intreaga ecuatie. Raspunsul rapid la comentarii este acum mai important ca niciodata. Aloca la fel de mult timp si pentru asta, nu doar pentru postari.
4. Nu copia: fii autentic si sincer
Fii tu insuti! Distribuie gandurile si opiniile tale personale si pe termen lung vei avea numai de castigat.
5. Nu postezi luand in calcul audienta
Pune-ti intrebarile acestea inainte: „Ce ar vrea clientul meu ideal sa auda azi? Cum il pot ajuta?” In felul acesta te asiguri ca postezi ce e de interes pentru ei.
6. Iti promovezi constant produsele si business-ul
Nu promova ostentativ business-ul in postarile de pe Social Media ci mai degraba promoveaza-l din spate, mai subtil, sub forma unui content interesant pentru publicul tinta.
7. Ai asteptari prea mari de la Social Media
Nu te astepta sa ai rezultate peste noapte. Cele mai importante beneficii si rezultate reale se vad dupa cateva luni sau chiar ani.
8. Nu creezi relatii
Principiul lui Roosevelt se aplica perfect aici: “People don’t care what you know until they know you care.” Daca scopul tau nu este sa cresti comunitatea si sa favorizezi crearea de legaturi atunci risti sa ratezi cel mai important aspect al marketingului bazat pe Social Media.
9. Postezi prea mult
Acesta este unul dintre principalele motive pentru care userii dau unfollow. Nu exista un numar secret de postari optime, dar putem folosi ca punct de pornire acest infografic.
Info aici.