start-up.ro se relansează de astăzi cu o nouă identitate vizuală, dar își păstrează aceeași filosofie: să găsească cele mai interesante companii tinere din mediul online și offline din România și să spună poveștile creatorilor săi.

16997808_1054577404646315_1361374177217475894_n
Înființat pe 1 septembrie 2015, start-up.ro și-a propus să fie locul de întâlnire al antreprenorilor tineri din România și nu numai. Dacă la început ne-am dedicat ideii de a promova startup-urile din mediul online, am trecut rapid spre o abordare integrată, scriind și despre companii din mediul offline, afaceri care mai de care mai diverse. Misiunea noastră a fost de la început să nu fim doar o voce de promovare, ci și un mediu critic, în care să spunem lucrurile “pe bune”. La fix un an jumătate după acel moment, am decis că e cazul să ne schimbăm blana, dar năravurile să ni le păstrăm.

Pe noul start-up.ro, pe lângă designul nou, promovăm și mai mult ideea de comunitate, atât de importantă în mediul de business. Pe site-ul nou îți poți crea cont personal, astfel încât să-ți oferim, în timp, pe lângă conținutul de calitate și facilități pentru a participa la evenimentele din domeniu, conținut exclusiv și posibilitatea de a găsi răspunsul la întrebările tale.

Am împărțit site-ul în zonele tradiționale ale lumii de business – startup-urile la început de drum, antreprenorii experimentați și investitori. De asemenea, în rubrica Subiectiv ne scriem opiniile și analizele, acolo unde invităm și specialiștii din piață să contribuie cât mai mult. În plus, la rubrica Technolust explorăm cele mai interesante produse tehnologice și ultimele inovații din domeniu.

Misiunea

Nicio zi nu e ușoară la start-up.ro. Pentru că vorbim și scriem despre startup-uri, am preluat o parte din filosofia lor. O glumă din domeniu sună cam așa: “De când am un startup dorm ca un bebeluș. Mă trezesc din două în două ore și plâng”. Pentru că nu ne place mediocritatea, cam așa e și traseul nostru moral. Nu știm niciodată cât de bine va fi a doua zi și orice succes e întâmpinat de întrebarea dacă a doua zi îl vom putea continua. Permanenta tensiune ne ține în viață. Credem că, de fapt, asta înseamnă pasiunea de a începe din nou în fiecare dimineață. Ne întrebăm mereu dacă facem bine, dacă dezamăgim sau nu.

Am vrut un design nou pe site pentru a oferi o experiență și mai bună utilizatorilor. Ne urmărește în permanență o frază din serialul “Silicon Valley”: “It’s clean and elegant, but not without some danger”. Și dacă tot suntem la capitolul citate, ne place să ne ghidăm și după o expresie a lui Gheorghe Hagi: “O să ne coste o muncă. Timp, energie, neuroni. Titanică!”. Citatul ăsta stă pe peretele redacției, ca să știm ca niciodată să nu ne culcăm pe vreun succes efemer.

giphy

Credem în continuare în povești. De viață și de business, pentru că cele două nu sunt separate. Dincolo de știri și lucruri informative, vrem să aflăm povestea unor fondatori de business-uri, le căutăm greșelile și lucrurile pe care le-au făcut bine. Din povești am învățat toată viața și fără ele nu am fi ce suntem astăzi. Credem că o comunicare mai bună în mediul de business și o transparență din partea celor care au avut succes, dar și a celor care au eșuat, va duce la dezvoltarea tuturor.

Nu vom fi niciodată un Silicon Valley al Estului. Va trebui să ne găsim modelul nostru unic. Și vrem să fim acolo ca să scriem despre asta când se va întâmpla.

“Noi nu putem fi nordici. Suntem latini. Dragilor, învățați că suntem latini. Suntem creativi. Fantezie” – Gheorghe Hagi.

 

Vlad Andriescu

Redactor-Șef start-up.ro

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.