O alternativa a cataloagelor pe care publicul larg le gaseste in cutiile postale, Retail.ro ofera utilizatorilor informatii despre produse si promotii, dar si posibilitatea de a gasi cele mai apropiate magazine, sa verifice programul acestora sau sa afle in timp real cele mai noi promotii din zonele de interes, totul pe o singura platforma.
Bazat pe un model de business care deja s-a afirmat in vestul Europei (KaufDA.de, proiect achizitionat Axel Springer in 2011) Retail.ro nu percepe niciun comision de la retaileri pentru simpla postare a catalogului, acesta urmand sa plateasca un fee doar la deschiderea cataloagelor de catre utilizatori, fiind luate in calcul doar vizitele unice. Astfel, prin acest sistem retailerii pot afla exact cate deschideri are fiecare catalog, spre deosebire de metoda clasica de distributie: a catalogului din cutia postala.
Aparitia acestui sistem, in premiera pentru piata romaneasca, este cu atat mai relevanta cu cat majoritatea utilizatorilor de Internet cauta informatii online inainte de a efectua o achizitie.
“Retail.ro este un proiect care reafirma focusul InternetCorp pentru unul dintre cele mai dezvoltate si dinamice sectoare din Romania. In conditiile in care 95% dintre utilizatorii romani de internet cauta informatii online inainte de a efectua o achizitie, oferim retailerilor un instrument eficient de distribuire a cataloagelor de oferte intr-un timp mai scurt si la un cost mai redus decat prin metoda traditionala (in cutiile postale). Si toate acestea catre consumatori cu educatie si putere de cumparare peste medie aflati in proximitate”, a declarat Mihai Seceleanu, CEO&Founder InternetCorp.
Dincolo de accesibilitate si posibilitatea de a avea toate ofertele de care clientii ar putea fi interesati in acelasi loc, Retail.ro are si o componenta eco – informatiile din cataloagele de retail sunt prezentate online, nefiind necesara utilizarea hartiei pentru ca publicul tinta sa fie atins.
Un alt instrument important este targetarea geografica. Astfel utilizatorul are posibilitatea de a vedea cu precadere ofertele din orasul sau zona in care locuiesc.
“Retail.ro aduce atat beneficii practice imediate consumatorilor – prin serviciile de informare si cautare bazate pe localizare geografica, prin prezentarea rapida si comoda a celor mai bune si convenabile preturi pentru oferte si promotii din vecinatatea zonei de interes, cat si retailerilor – ca raspuns la nevoia clientilor de „informare online, cumparare offline”. Vizitatorii si abonatii Retail.ro pot rasfoi online cataloage, pliante si brosuri si pot descoperi promotii in functie de regiunea geografica de interes avand acces la cele mai bune oferte in apropiere domiciliului atat pentru cumparaturile zilnice sau lunare, cat si pentru cele sezoniere.” spune Dragos Ganaite, Project Manager Retail.ro.
Pe Retail.ro sunt deja disponibile cataloagele unor retaileri mari din mai multe segmente de piata: de la supermarket-uri si hypermarket-uri (Mega Image, Carrefour, Selgros, Lidl sau Billa), la mari retele de bricolaj (OBI, Praktiker si Baumax), electroIT (Altex), mobila (Elvila), sport (Decathlon, Intersport), dar si alte domenii.
Retail.ro apare intr-un moment in care majoritatea marilor jucatori si-au extins substantial in ultimii ani retelele de magazine si din ce in ce mai multe zone noi au fost acoperite de brandurile importante. Politica de extindere a retailerilor determina si o nevoie de noi instrumente de promovare si distributie a cataloagelor, care trebuie sa devina accesibile unui public din ce in ce mai larg si mai informat, raspandit in din ce in ce mai multe zone sau orase.