Lumea digitala este in continua schimbare. Astazi, un numar din ce in ce mai mare de persoane face cumparaturi online si pentru orice campanie implementata trebuie sa luam in calcul ca lumea s-a schimbat atat pentru cumparatori cat si pentru vanzatori.

161859632

Publicitatea pe Facebook poate fi facuta in foarte multe feluri, exista o serie de tool-uri puse la dispozitie pentru targetari cat mai exacte care ne pot ajuta la gasirea mixului perfect.

Audience Insight

Cel mai folosit instrument pentru administrarea campaniilor si ajuta advertiserii sa isi cunoasca mai bine audienta si targetul. Il gasim in Business manager si printr-un simplu click ne ofera date importante ale userilor nostri:

  • Demografice: colecteaza date despre varsta, sex, obiceiuri de cumparare, afinitatea pentru brand, statusul marital, nivel de educatie, titlul jobului
  • Page Likes
  • Locatia userilor si limba vorbita
  • Activitatea pe Facebook
  • Cumparaturi: urmareste comportamentul de cumparare

Integrarea Anuntului cu pagini de destinatie din site

Lucrul acesta este foarte important din doua motive:

  • Asigura un scor de relevanta mai mare al ad-ului;
  • Link-ul poate garanta o rata de conversie mai mare.

Targetare pe audiente diferite pe Facebook

Se pot crea doua sau mai multe anunturi care sa se afiseze unei anumite audiente. Mai mult decat atat, putem targeta grupurile de ad-uri pe audiente diferite bazate pe caracteristici si preferinte unice ale userilor. Acestea sunt mult mai eficiente si productive .

Targetarea pe New People and Users

Permite targetarea userilor care sunt deja fani, dar si a celor care nu au dat inca Like paginii tale de Facebook.

Rafinarea si imbunatatirea targetarii cu Audiente Personalizate si Audiente Similare

Targetarea personalizata permite alegerea unei anumite audiente, de exemplu cu userii carora le este cunoscut deja brandul tau. In listele acestea se pot adauga persoane sau clienti cu care am dezvoltat deja o relatie online si este modalitatea perfecta de a pastra legatura cu userii existenti. Putem importa contacte din Google+ sau chiar adauga liste cu mailurile clientilor.

Audientele Similare permit targetarea userilor care au acelasi comportament cu un alt segment de audienta deja cunoscut. Se poate baza pe afinitatea userilor pentru site-uri sau pagini de Facebook similare. Lista exclude automat persoanele adaugate deja in audienta originala.

Avantajul targetarii geografice

Nu numai ca este foarte simplu sa folosim aceasta targetare, dar ne ajuta sa fim si eficienti din punct de vedere al costurilor. Costul per click poate diferi pe anumite zone georgrafice si putem licita mai mult in locatiile care ne aduc un numar mai mare de clickuri.

Licitatia si Bugetul

Instrumentul Facebook Optimized CPM permite gestionarea si ajustarea pretului alegand obiectivul de Marketing fara a depasi bugetul stabilit. Astfel, activarea acestui tool permite Facebook-ului sa liciteze pentru noi oferindu-i doar bugetul si obiectivele setate din campanie. E recomandat in special celor care acum se familiarizeaza cu publicitatea pe Facebook si celor care nu au un istoric al preturilor pe formatele de ad-uri specifice.

Folosirea Cover Photos – ultimul feature gratis 

Nu numai ca putem folosi spatiul acesta pentru a afisa continut promotional, dar si pentru a valorifica spiritul competitiv al userilor prin recompensarea lor: poza lor poate deveni cover photo pentru o saptamana. Acest lucru va duce la mai multe share-uri ale postarilor si ale cover photo-ului paginii de Facebook.

Utilizarea de imagini si video-uri atragatoare

Contentul vizual a castigat foarte multa atentie in ultima vreme asa ca este cat se poate de normal sa ne asiguram ca imaginile pe care urmeaza sa le folosim in ad-uri sunt destinate sa atraga atentia audientei mai mult decat mesajul scris. Dovada pentru acest lucru este si politica Facebook care nu permite ca imaginile sa contina mai mult de 20% text.

Legat de continutul video, multe studii au aratat ca video-urile creeaza engagement mai mult decat imaginile sau textele asa ca si acestea sunt o parte importanta din planul de promovare de pe Facebook.

 

 

Sursa: www.aokmarketing.com

 

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.