Daca te-ai gandit vreodata ca ideile tale pot prinde contur in mediul de afaceri sau poate ai jonglat cu instrumente de planificare pentru un start-up, cu siguranta ai simtit nevoia sa gasesti surse de inspiratie, mentori, exemple de afaceri care au reusit sa depaseasca stadiul de idee si au reusit sa construiasca nu numai o fundatie sanatoasa, dar si stabilitate si o voce de luat in seama.

p_200758_760x420-00-65

Iti prezentam o serie de carti ce pot fi considerate puncte de plecare sau iti pot consolida experienta pe care ai capatat-o pana acum si te pot ajuta sa prinzi curaj pentru a gasi cuvintele potrivite pentru povestea ta, potrivit unui top realizat de Books Express.

the-lean-startup1. The Lean Startup: How Today’s Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses – Eric Ries

Aceasta carte subliniaza importanta testarii continue a ideii de afaceri, in detrimentul sustinerii unui plan riguros. Adaptarea la cerintele pietei este regula de urmat pentru a ramane un candidat competitiv in cadrul pietei, iar sfaturile din carte sunt bazate pe cazuri reale, dar mai ales pe start-up-urile la care autorul a colaborat. Ideea centrala sustinuta de Ries spune ca afacerile isi pot scurta ciclul de dezvoltare a produsului sau serviciului adoptand o combinatie de ipoteze experimentale si ‘validated learning’ pentru a evita riscul lansarii unor proiecte care nu pot fi sustinute pe termen lung.

 

the-innovator-s-dilemma  2. The Innovator’s Dilemma – Clayton Christensen

Una dintre cartile pe care Jeff Bezos le recomanda, este considerata una dintre cele mai influente alegeri cat   priveste lumea fondatorilor in continua cautare a celor mai inovatoare solutii pentru afacerile lor.      Supranumita cartea de business care a revolutionat mediul corporatist american, se bazeaza pe o idee    radicala, aceea ca toate companiile mari se pot prabusi din cauza perfectiunii la care aspira pe toate    planurile, insa aceasta dilema poate fi solutionata foarte usor urmand doar cativa pasi.

 

 

good-to-great  3. Good to Great: Why Some Companies Make the Leap…    and Others Don’t – Jim Collins

Jim Collins a dorit sa raspunda la o intrebare foarte importanta, “Se poate ca o companie buna sa devina o  companie mare si daca da, cum?”. Dupa ce a analizat mai mult de 1.400 de companii, timp de mai bine de  cinci ani, Collins si cercetatorii sai au reusit sa surprinda modul in care companiile au ridicat statusul si  imaginea perceputa de clienti cu ajutorul unor variabile comune care pot fi manevrate indiferent de domeniu  sau produs.

 

the-obstacle-is-the-way4. The Obstacle Is the Way – Ryan Holiday

Antreprenor si autor cunoscut pentru titlul The 4-Hour Workweek, Tim Ferriss, recomanda The Obstacle Is the Way, titlu aparut in anul 2014, ca un mix perfect de idei stoice si modele de lideri si antreprenori moderni ca solutie pentru rafinarea gandirii focalizata pe modul in care este perceputa anduranta si acceptarea provocarilor dar si a greselilor cu ajutorul perseverentei si increderii in sine. Infuzarea sinelui dar si a mecanismului organizational nu a avut niciodata de suferit din cauza culturii si influentelor antice, iar acest titlu nu face exceptie.

 

the-art-of-the-start-2-0  5. The Art of the Start: The Time-Tested, Battle-Hardened  Guide for Anyone Starting Anything – Guy Kawasaki

In cazul in care aveti nevoie de inspiratie si tehnici pentru a relansa o afacere, cartea lui Guy Kawasaki este  alegerea potrivita, reusind sa comprime informatie relevanta din mediul de afaceri si cum schimbarile  dramatice din zona internetului au reusit sa contureze un mediu complet diferit fata de cel de acum cativa  ani. Inceputul unei idei in mediul de afaceri a devenit o aventura creativa mult mai apropiata de arta decat  de stiinta, iar aceasta carte subliniaza aceasta idee cu exemple relevante.

 

getting-beyond-better6. Getting Beyond Better: How Social Entrepreneurship Works – Roger Martin si Sally Osberg

Antreprenorii se straduiesc sa transforme lumea intr-un loc mai bun, fie prin eliminarea schimbarilor climatice, a saraciei sau a altor zone sensibile. Antreprenoriatul social a devenit o varianta de luat in calcul in multe zone in diverse stadii de dezvoltare datorita dorintei universale de a dori un mediu mai sustenabil si corect care se poate autosustine. Aceasta carte te poate ajuta sa descoperiti modul in care antreprenori de succes au implementat idei cu caracter social in diferite medii reusind sa transforme intregi sisteme folosind energia umana, dar nu numai, in folosul oamenilor.

 

zero-to-one  7. Zero to One – Peter Thiel

Recomandat de John Sculley, fostul presedinte al Pepsi si ex-CEO al Apple si Eton Musk, CEO of SpaceX si  Tesla acest titlu este considerat foarte important pentru antreprenorii din zona de tehnologie datorita  ideilor  prin care se poate valorifica dezvoltarea rapida a acestui domeniu pentru a construi o afacere a  viitorului.  Fiecare proiect a avut un punct 0, care printr-un proces continuu de constructie va ajunge sa aiba  o structura  unitara si deplina, iar zona aceasta inca permite spatiu de idei creative si outside the box.

 

 

the-simplicity-cycle8. The Simplicity Cycle: A Field Guide to Making Things Better Without Making Them Worse – Dan Ward

Experienta din domeniul aeronautic nu pare a avea legatura foarte mare cu serviciile de consiliere. In zona de product design si modele de business, insa autorul Dan Ward a reusit sa se inspire din simplitatea si forta sistemelor de aparare la care a lucrat de-a lungul carierei sale militare pentru a livra o serie de instrumente si tehnici care ne pot ajuta sa simplificam fiecare aspect al unui business plan inca de la inceput, dar si pe parcursul dezvoltarii acestuia.

 

Sursa foto: donatas1205 / Shutterstock / Books Express

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.