IAB Romania si Project Agora, cu sprijinul Quantix Marketing, au derulat un studiu amplu care a urmarit atitudinea utilizatorilor de internet din Romania in ceea ce priveste folosirea programelor de blocare a reclamelor online, motivele de instalare si intentia viitoare, precum si atitudinea acestora fata de elementele specifice ale reclamelor online.

195505_articol

Studiul a fost derulat in perioada octombrie 2015 – ianuarie 2016, pe 80 dintre site-urile cu cel mai mare trafic din Romania (conform SATI), coordonate la nivel de continut si/sau publicitate de 7 dintre principalii publisheri si retele (regii) online din Romania membre ale IAB Romania.

Initiativa IAB Romania si Project Agora incearca sa defineasca nu doar care e nivelul real de adoptare a programelor de tip ad-block pe site-uri care respecta standardele IAB ci si care sunt principalele motive de folosire a mijloacelor de adblocking, pentru a lucra alaturi de intreaga industrie la imbunatatirea standardelor publicitatii online in Romania.

“Este primul studiu care releva nu doar amploarea, ci si motivele care stau in spatele ad-blocking-ului. Vestea buna este ca publicul apreciaza formatele non-intruzive si publicitatea executata corect, vestea proasta e ca toti playerii din industrie, clienti, publisheri, retele, operatori de tehnologie, agentii media trebuie sa reactioneze urgent la semnalele ingrijoratoare si ferme pe care le transmit consumatorii”, spune Adrian Motirlichie, business development director Project Agora / Tailwind EMEA si coordonator al proiectului.

Studiul are doua componente: o masurare tehnica a numarului de browsere care au instalate aplicatii de adblocking (folosind tag-uri PageFair) si un sondaj cu utilizatorii de Internet, realizat prin culegere online, pe baza de chestionar structurat in colaborare cu compania specializata Quantix Marketing. Scopul principal este explorarea motivelor pentru care utilizatorii apeleaza la adblockere.

“IAB se bucura sa constate ca membrii sai care respecta standardele si recomandarile organizatiei au procente reduse inca de utilizatori care au ad-blockere, in multe cazuri aceste procente fiind de sub 10% dar media generala este, evident, un semnal ca e nevoie de responsabilizare a industriei in acest domeniu, mai ales ca zona nereglementata – de exemplu, site-urile cu filme piratate – afecteaza playerii care actioneaza cu buna-credinta. Sunt date importante in studiul pe care il publicam azi, date care vor ajuta industria sa isi corecteze anumite excese, sanctionate de utilizatori. Daca ne uitam cu atentie la rezultatele studiului, observam ca nu publicitatea online in ansamblu deranjeaza, ci acele formate care nu respecta optiunile utilizatorului si sunt prea agresive sau intruzive”, a completat Ionut Oprea, presedinte IAB Romania.

Iata cateva din cifrele obtinute in urma studiului:

  • procentul numarului de browsere care utilizeaza un program de blocare e pubicitatii pe internet este de 13,9%
  • cei 13.9% care utilizeaza deja un ad-blocker sunt convinsi ca il vor pastra, iar dintre cei care au auzit ca exista ad-blockere un procent semnificativ de 18% intentioneaza sa activeze un astfel de program in curand.
  • intentia de utilizare in viitor a unor programe de tip ad block este foarte ridicata: 96% dintre cei care au instalat un program de acest tip spun ca vor continua sa il foloseasca.
  • al doilea cel mai important motiv pentru instalarea ad-blocker-elor e reprezentat de vizionarea filmelor online, desi site-urile de acest tip care functioneaza legal nu afiseaza publicitate
  • gradul de toleranta pentru orice fel de reclama intruziva este extrem de scazut, insa cele mai „tolerate” formate sunt cele de tip in-stream video (16% accepta), retargeting (12.6% accepta) si interstitial (12.1% accepta).
  • restul formatelor intruzive (expandabile, auto-play, floating) sunt respinse ferm de peste 90% dintre respondenti (utilizatori sau nu de adblocker).
  • utilizatorii de ad-block admit ca exista beneficii clare asociate reclamelor pe Internet, cum ar fi informarea pe teme de interes pentru subiect sau privitoare la promotii.
  • Volumul esantionului este de 1.300 de respondenti, reprezentativ pentru populatia online a mediului Internet romanesc. Marja de eroare la nivelul intregului esantion este +/- 2.6%, pentru un nivel de incredere de 95%.

Sursa: Wall-Street.ro

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.