Prin explorarea a trei modalitati diferite de a folosi videoclipuri, marketerii si ownerii de magazine pot intelege cum sa asocieze formatul astfel incat sa se potriveasca cel mai bine brandurilor si sa aduca cu adevarat valoare clientilor.
Videoclipurile pot ajuta brandurile sa isi creasca vanzarile, ratele de conversie si vizibilitatea, dar prea putini retaileri stiu cu adevarat cum sa le foloseasca si sa profite de ele pentru a-si scala business-ul.
In incercarea de a incuraja jucatorii locali sa investeasca mai mult in continut video, am analizat mai multe tipuri de continut video pe care l-ati putea folosi in eCommerce si unde ar trebui sa il plasati.
1. Modelele PCGarage.ro si eMag.ro – prezentare de produse
PCGarage.ro este una dintre primele companii din eCommerce-ul local care a introdus videoclipuri pe site. Initial incarcate pe site-ul propriu, intre timp videoclipurile au fost incarcate pe un singur canal de YouTube. Compania mizeaza pe clipuri tip tutorial dar si interviuri si pareri proprii privind anumite produse precum placi grafice sau accesorii de gaming.
Avand in vedere interesul crescut al publicului (unele clipuri au peste 15.000 de vizualizari), pare ca strategia companiei sa functioneze si sa creeze awareness si, in mod sigur, vanzari si incredere suplimentare.
eMag a lansat in urma cu cateva luni propriul canal de YouTube, intr-o strategie similara cu PCGarage.ro – in general tutoriale (cateva sute de vizualizari) dar si productiile difuzate pe televizor (sute de mii de vizualizari). Compania nu a anuntat inca oficial serviciul, in momentul in care o va face traficul urmand a creste fara doar si poate.
Magazinul de haine Nissa.ro a implementat de asemenea cateva videoclipuri de moda, nefiind insa integrate in magazinul propriu-zis.
2. Entertainment
In SUA, Dollar Shave Club a reusit sa transforme un subiect de altfel plictsitor (sau chiar neplacut), aparatele de ras, in ceva amuzant. Intitulat “Sick”, spotul TV de pe homepage-ul brandului pune in valoare una din ACELE lame de ras prea folosite, pentru a putea aprecia, ulterior, de ce este nevoie sa o si schimbi. Clipul are 21 de milioane de vizualizari si aproape 110.000 like-uri fiind, evident, un exemplu de clip de marketing viral, folosit pe pagina de vanzari a companiei.
3. Tutoriale instructive
Multi retaileri din afara produc videoclipuri “how to”, fara incercarea de a vinde. De exemplu, retailerul The House www.the-house.com ofera cateva ghiduri text dar si video sub tab-ul “How To”.
Unde sa plasezi continutul video
Urmatoarea intrebare esentiala care se pune este…cea de mai sus, evident. Asa cum am vazut in exemplele de mai sus, unii retaileri au ales sa le plaseze chiar pe homepage, altii, precum cele doua companii romanesti PCGarage si eMag au optat atat pe site-ul propriu cat si YouTube, unii pe pagini de produs.
Un studiu realizat anul trecut de Liveclicker arata ca valoarea medie a comenzii (VMC) pentru clientii care urmaresc videoclipuri pe paginile de produs este cu cel putin 50% mai mare decat VMC-ul per total. Retailerii cu videoclip-uri pe majoritatea paginilor de produse au inregistrat o crestere a VMC-ului de 68% fata de retailerii care au videoclipuri pe doar cateva pagini de produse.
Un studiu diferit, de data aceasta al EyeView, releva faptul ca folosirea videoclipurilor pe landing page poate creste conversia cu 80%. “Videoclipurile de pe landing page ofera vizitatorilor sansa de a asculta si vedea mesajul magazinului. Ofera utilizatorilor oportunitatea de a cunoaste compania. Videoclipurile pe paginile de produs sunt puncte de vanzare. Am realizat ca ambele plasamente sunt valoroase si ar trebui folosite impreuna”, subliniaza Drew Berkowitz, senior vice president la Wochit.
Evident, daca nu esti sigur(a) ce pozitie ar trebui sa alegi, poti oricand sa faci cateva campanii de A/B Testing pentru a masura ratele de conversie.
Video-urile si articolul complet: www.Wall-Street.ro