Saptamana aceasta Google a renuntat la reclamele din partea dreapta a ecranului, pe desktop. Fara o reactie oficiala din partea Google, vestea aceasta a adus cu ea foarte multe intrebari in randul advertiserilor si agentiilor care se ocupa de PPC. Actualizarea este pusa deja în aplicare, astfel ca atat la nivel national dar si global, în paginile SERP Google nu afiseaza reclame tip Right Hand Side.

images

Ce s-a intamplat, pe scurt?

 

  • Google va continua de fapt sa afiseze reclame RHS, dar toate acele pozitii vor fi destinate exclusiv campaniilor de Shopping, adica toate reclamele vor fi PLA (Product Listing Ads); pentru ca in Romania tipul acesta de reclama nu este disponibila, noi vom vedea spatiu alb si o pagina de cautare mult mai aerisita;
  • Google va continua sa afiseze 6 pana 7 reclame in SERP, din toate celelalte campanii PPC disponibile GSN, 4 pozitii vor fi top of the page, 2 sau 3 în functie de caz vor fi end of the page.

Ce inseamnă toate astea?

 

1. Presiunea pe campaniile PPC, implicit Performance Marketing va creste exponential;

2. CPC va creste de asemenea exponential, motiv pentru care este posibil ca multe firme mici sa renunte la acest tip de reclama;

3. Se va castiga enorm de mult la capitolul relevanta a reclamelor pentru interogarea utilizatorului, aditional reclamele de tip PLA fiind excelente ca si raport cost per conversie;

4. SEO va recapata brusc o atentie sporita, cele 10 rezultate organice din prima pagina SERP devenind acum vitale pentru minimizarea costurilor de online marketing și desigur batalia va deveni incredibil de agresiva pe nise de piata de tipul Fashion si IT;

5. Multi marketeri si implicit advertiseri vor alege din ce in ce mai frecvent campaniile de tip GDN, mizand mai mult pe Branding decat pe performanta.

In fond, totul este o consecinta a utilizării din ce în ce mai frecvente a Mobile-ului (60% din trafic). Profesionismul marketerilor va face diferenta intre cei care știu ce fac si cei care fac, ei stiu ce, doar pentru ca asta a fost tendinta generala, de a face reclama pe Google.

Modificarile ar putea duce si la bugete cheltuite fara a aduce rezultate, vom exista firme care in lipsa unei strategii in promovarea online le va fi greu sa reziste pe piata aceasta. E lesne de inteles ca advertiserii si marketerii vor plusa la CPC doar pentru a prinde primele 4 poziții, tendinta observata deja. Practic, la un CPC mediu de 0,60 per domeniu, odata cu aceste schimbari CPC-ul ar putea creste la 1,4.

In timp, vom putea observa care au fost consecintele clare si daca exista si perspective bune ale acestei modificari.

 

Sursa: www.liviur.ro

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.